donderdag 11 april 2013

EntXP krijgt een Emmy: man of the match

Bron: Twitterfeed @Dokky
Een mooiere afsluiting was niet mogelijk geweest. The Entertainment Experience ontving gisteren de 'International Digital Emmy Award for Non-Fiction'. Hoe langer de titel, hoe obscuurder de prijs, als u het de TV dokter vraagt, maar de award ziet er inderdaad uit als een echte Emmy van een behoorlijk formaat. 
Als hij bij elke deelnemer een dagje in de vensterbank mag staan, dan is de TV dokter over 35000 dagen aan de beurt. Dat wordt dus werken aan een gezonde oude dag (al vindt zij persoonlijk dat ze wel een plekje in de hogere regionen van de pikorde heeft verdiend). 
René Mioch liet zien dat hij in zijn tv-carriere niet voor niets al die Oscar uitreikingen af had gezeuld en sprak als een volleerd en doorgewinterd award-ontvanger het dankwoord uit. Justus Verkerk leek vooral blij. De Ziggo meneer was overdonderd en stond als een pubermeisje te giechelen met die bokaal in zijn handen. 

Maar wacht eens even... wat gebeurde daar verder op het podium?


Kijk nou, het is Dokky! Natuurlijk verdient die het ook om op het podium te staan. In de woorden van Mioch: "This is Dokky, we all love Dokky!" Dat kan de TV dokter alleen maar beamen. En ach, hoe schattig. Heeft hij nou een mini-Emmy in zijn handen?


Ehm... Nope. Dokky heeft wat minder Oscar uitreikingen gekeken dan René Mioch en heeft in een vreemde faux-pas zijn glas bubbels mee het podium opgenomen. Waar hij gezien zijn vrolijke lach en gewiebel ook al een paar slokken van achter de kiezen had.
Maar kennelijk voelt Dokky zich wel thuis daar in de schijnwerpers (of die Crystal champagne was gewoon erg lekker), want terwijl de rest zich vergaapt aan de gouden, glimmende joekel van een Emmy drinkt Dokky op dit moment suprème gewoon lekker door!
What's up doc? Is hij nu helemaal de weg kwijt?


Maar nee, onze held valt geen moment uit zijn rol van social media goeroe en twittert vrolijk verder. Prijs of geen prijs, bubbels of geen bubbels: het werk gaat door. 

Het resultaat.
Bron: @Dokky's Twitterfeed

Hoppa, fotootje erbij. Als dat niet laat zien dat het menens is met dit project...

Natuurlijk zijn de bewegende beelden nog stukken leuker. Kijk daarom zelf naar de speech van René Mioch, en probeer dan maar eens niet afgeleid te worden door die gozer met z'n drankglas en oranje telefoon-case links in beeld...


"The beginning of something that really could change the world." Grote woorden, maar wie wil daar nou niet bij betrokken zijn? René Mioch wil het platform gaan inzetten om te problem solven. 
Laat de TV dokter daar nou net dol op zijn. Dokky weet haar te vinden.

2 opmerkingen:

  1. Ha TV Dokter wat een leuk geschreven stuk weer. Allemaal best wel waar (behalve natuurlijk dat die prijs obscuur is ;-) Ook best confronterend als je manier van doen op een moment van grote blijheid zo minutieus wordt bestudeerd. Je hebt gelijk dat Rene hierin natuurlijk een topprofessional is. Volkomen in control. Wat mijzelf betreft: toen het verlossende woord viel lag ik een paar meter achter op de rest dus ik moest even sprinten, daarom kon ik niet op mijn gemakje het glas wegzetten. Toen ik er eenmaal stond realiseerde ik me het in een flits, maar direct daarna dacht ik 'own it'. Mijn tweede gedachte was: deze podium view is uniek laat ik dat vastleggen.

    Je plek in de pikorde is trouwens onomstreden. Minimaal top 10 deelnemers on my list, zo niet hoger. Schrijf zeker door en laat me t.z.t. zeker weten wat voor problem solving je in gedachten had want who knows how a cow ca catch a rabbit!

    groet @Dokky

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dokter, Dokky had inderdaad wat diep in het glaasje gekeken leek het. Dat terwijl ik hem in Apeldoorn meemaakte als een matig drinker...
    Het was overigens zeer verdient dat Dokky daar stond, zij het in de schaduw van René Mioch. Ik vraag me overigens wel af wie nu eigenlijk het echte idee heeft gehad om dit te gaan doen. Succes heeft immers vele vaders.

    BeantwoordenVerwijderen